Saturday 26 November 2011

Salam Maal Hijrah

Salam Maal Hijrah 1433. .:)

 Tahun baru islam menjengah lagi. Syukur aku masih diberi peluang untuk hidup. . kadang aku pelik,  tahun baru islam JARANG disambut dgn meriah. Hambar . Malah ada yang tak tahu pun. Ntah2 kau pun tak baca doa akhir tahun dgn awal tahun kan? Ya ! kau la ! 
Masjid pun lengang. Tapi bila tahun baru 1 januari tu, mak ai, padang yang luas mcam laut tu pun boleh sesak sebab orang nak sambut tahun baru, tgk bunga api segala bagai. Terjerit  terlolong dgn konsert yg bukan2. Yang muslim tak serupa muslim. Siapa yang bersalah dan patut disalahkan dalam hal ni ?

Tinggalkan pasal  sambutan tu. Pergi kpd azam. Aku yakin setiap manusia pernah berazam. Kau tidak ? Oh..mungkin kau tiada matlamat hidup yg ingin dicapai. Eh ? jgn la marah, memang itu kenyataannya. Orang selalu buat azam pada tahun baru. Standard la tu kan. Aku pun berazam jugak. Tiap tahun. Tapi aku tak pernah tau adakah azam aku tuh terlaksana atau tidak. Hari nih b’azam minggu depan dah lupa, mcamana nak tau terlaksana kah tidak. Yang aku pasti setiap tahun aku mesti b’azam menjadi insan yang lebih baik daripada sebelumnya.

Dan untuk tahun baru Islam tahun nih, sekali lagi aku berazam untuk menjadi insan yg lebih baik, diberi ketenangan diri, kebahagiaan hidup dan kejayaan dunia akhirat ~ Sama2 lah kita berazam..;)


#TheLightOfPeace

No comments: