Wednesday 30 November 2011

FREE

MERDEKA !

Bertahun-tahun aku hidup dalam dunia ni.
Hari ini dalam sejarah, baru aku betul-betul faham dan dapat rasa apa itu merdeka !
walaupun sebenarnya belajar Sejarah pasal merdeka sudah 5 tahun. =_='
Merdeka daripada dijajah oleh lembaga peperiksaan KPM !
Ahhh! Rasanya macam lepas selesai lafaz akad nikah dpan tok kadi !

Rasa lega dapat selesaikan suatu perkara but in the same time akan pikul satu tanggungjawab yang kita masih tak tahu apa penghujungnya. Tapi semestinya kita inginkan keputusan yang baik kan? Situasi yang berbeza tapi hakikatnya proses yang sama.. Jadi kalau teringin try practise untuk akad nikah, boleh la sit exam besar2 banyak kali. . hee.

Dalam kepala macam-macam plan ingin dijalankan. Tidur puas2 perkara utama ! Persetankan kalau orang kutuk aku pemalas or whatsoever ! Hutang nyawa dibayar nyawa.. Hutang tidur dibayar tidur ! kalau kau pun sebok nak kutuk aku, then, do i care?

Lepas ni, aku mesti kerja jugak. carik pengalaman. Lebih kepada carik duit sebenarnya..Ahh. . kdg rasa mcm..., blur ?  Hey ! I grow Up ! is this for a real ?! No more school uniform ! No more white shoes !No more nametag and badge ! No need to take a bath in the early morning ! No more extra class till the evening.. ahh..i'm going to miss it.

Terfikir pulak kehidupan lepas nih.. how 'bout the result? ahh...sudah...nanti kena further study lagi kn ? will i survive it ? huhh~ banyak jugak kena fikir. But just put it aside ! Letak dalam tin biskut munchy's then tutup cepat2 ! Now i just wanna enjoy my Life ! Haaaaa~ i wait this moment for longgggg !


#TheLightOfPeace

No comments: