Friday 6 January 2012

First AND Last ??

In the name of Allah, The Beneficent, The Merciful…

First day kerja, hmm, not bad at all. Kerja di area baju baby dan budak kecik membuatkan aku selalu dikunjungi budak yang comel-comel.Tiada yang menarik kecuali seorang pakcik yang datang pusing-pusing kedai dan lastly tanya aku, ‘ dik, beg yang ada troli di mana ? ’ aku macam *erk?!
mungkin dia maksudkan beg yang ada roda , aku pun tunjuk la beg roda.. ya aku tau, pakcik tuh comel kan.

Juga seorang lelaki yang aku memang yakin lagi tuaaa dari aku. Ya aku ulangi, lagi tua dari aku , dengan selambanya panggil aku kakak walaupun aku nih terang2 lagi ehem,,comel dari dia.
Hal ini berlaku disebabkan isterinya yang sebaya aku sedang berdiri di sebelah dia sambil dukung baby diorang dengan jelingan kurang senang kepada aku. Takut la tuh. Haha . aku macam nak sound ‘' kak, aku x selera la nak ngorat laki kau ! tapi kalau anak kau aku fikir 2,3 kali jugak laa..'’ haha.

Penat memang penat. Standard la kan. Mana ada kerja x penat. Kau merompak pun penat. Lari2. Tapi kerja tu best la, Staff pun ok..but u know what ? aku suda resign. Ya . aku ulangi, aku suda Resign. Mesti kau terkejut kan? Tolonglah cakap kau terkejut. Semua orang pun pening gara-gara aku. Hari first kerja suda resign.. Then, do u think i care ? Hee ~

Aku stop bukan sebab x tahan atau penat atau whatsoever. Cuma kerja ni dari pagi sampai malam. Rest pun cuma dua jam. Membuatkan aku tidak dapat menunaikan tanggungjawab lain yang lebih penting. Dan dengan bangganya semalam jugak lepas kerja , aku resign. Yeah ! macam tau-tau yang aku berat hati kerja situ.haha.

Kita kerja untuk cari rezeki yang halal. Tapi kalau kita kerja separuh mati sampai lupakan Dia yang memberi rezeki, apa guna kan ? adakah berkat kerja tuh ? Fikir-fikir kan ~

#TheLightOfPeace

No comments: