Thursday 8 December 2011

Tertonggeng-tonggeng ?!


Aku rasa macam jatuh bergolek-golek dari puncak Gunung Kinabalu setelah berhari-hari bersusah payah mendaki untuk sampai ke puncak. Rasa jugak macam tergigit cili padi masa tengah layan kenikmatan ayam KFC. Jugak rasa macam ada semut masuk ke telinga masa tengah lena dibuai mimpi.


Dapat bayangkan perasaan tu?


Ya. Aku sudah high, tiba2 down. Ahh..spoil !  
macam apa yang aku tulis sebelum nih, aku memang suda plan untuk kerja. Dan mem besar pun memang tiada bantahan. Tapi sekarang, bila aku tanya semula, mem besar diikuti oleh tuan besar membantah pulak atau dengan kata lain tidak setuju. Ahh sudah ! kecewa nya aku ! kenapa? They said lagi bagus aku stay di rumah SAHAJA. What ? ! =_='


Ok, aku bukan x mau stay rumah, tapi kalau aku stay rumah ‘sahaja’ bole dapat duit tiap2 bulan, aku on jugak. Tapi tak pun kan.Bukan aku bekira . It just that I need a money ! aku ada banyak benda nak beli. Tak kan itu pun aku guna duit parents kan ? Lagipun cuti ni sgt lama ok. Berbulan-bulan.I repeat it, Berbulan-Bulan. Bukan sminggu dua. Mana tahan stay rumah berbulan-bulan. pagi2 pulak aku yg tercongok di rumah, org lain smua pgi skola, pgi kerja..ouh, tak terbayangkan.

Lagipun this is the only time that I have untuk carik pengalaman untuk jadi lebih dewasa. I’ve grow up. I don't think they need to worry ‘bout me anymore. c'mon ! I’m not the little girl that will cry just because i don’t get my fav lolilop. Yah . . aku tau both of them love and care for me even they don’t say it. I appreciate that ! tapi Aku bukan menggedik depan orang. Aku Cuma mau kerja !


Perasaan aku jangan cakap la. Frust tertonggeng-tonggeng lah. Sangat ! ahh.. sekarang cuma mampu berdoa  moga Allah lembutkan hati both of them.. Aminnn~



#TheLightOfPeace

No comments: